alis'in defteri

tam bir alis olmak, zamansız, boyutsuz ve tutarlı. korkunç mu? biraz yabancı..

hindistan vizesi

hindistan vizesi sabah başvurulup akşam alınan bir vize. internetteki formu doldurduğunuzda, seçtiğiniz başvuru tarihine göre bir saat veriyorlar. bu saat bilgisi formun yan tarafında görülüyor. vizenin geçerlilik süresi ertesi gün başlıyor. yani örneğin, 1 ay sonra yola çıkacaksanız ve hindistan’da 1 ay kalacaksanız 2 aylık vize talep etmeniz gerek. evrakları teslim alan görevlinin beyanına göre turistik vizeyi kesinlikle çoklu giriş vermiyorlar (bana verdiler, farkettiğimde de şaşırdım açıkçası..). garantici olduğumdan seyahatimden 1 ay önce 4 aylık vize aldım, hindistanda max. 3 ay kalacağım. bir de, internet sitesinde otel konaklama rezervasyonu istendiği yazıyordu fakat istenmiyor. booking.com’da 3 aylık konaklamanın ücretsiz iptalli rezervasyonlarını ayarlamak için harcadığım 2 saatim boşa gitmiş oldu. çıktıları almadılar bile.

tarih itibariyle istenen belgeler şunlar:

*pasaport ve fotokopisi

*önceden doldurduğunuz başvuru belgesinin çıktısı (fotoğraf yüklenmiş olarak)

*1 adet 2″ x 2″ ölçülerinde vesikalık

*nüfus cüzdanı fotokopisi

*ikametgah veya adınıza düzenlenmiş bir fatura

*uçak bileti veya rezervasyonu

*harcamalarınızı karşılayabileceğinizi ispat için banka hesabınızdaki paranın bilgisi

*42 dolar vize ücreti

(bir yoga/meditasyon/eğitim vb kursa katılacaksanız onun kayıt onayı da işe yarıyor. bana neden 4 aylık vize istiyorsun dediler. yoga eğitimi dediğimde de elinizde belge var mı diye sordular. neyse ki okuldan gelen mailin çıktısını almıştım, onu da teslim ettim.)

Mayıs 17, 2016 - Posted by | alis geziyor, gezi | , , ,

Henüz yorum yapılmamış.

Bir Cevap Yazın

