alis'in defteri

tam bir alis olmak, zamansız, boyutsuz ve tutarlı. korkunç mu? biraz yabancı..

vellayet

aynaya bakıldığında görülen şey, başkası tarafından nasıl görünüldüğü değil, sadece kişi hem kendisi hem de başkası olsa kendini nasıl görebileceğidir..( ooh bi parcacık aklım kalmıştı, onu da kendi elime boşalttım..) ayna üzerinden bakarsak, ancak o başkasına bakılan andaki o’nu/ben’i görebiliriz.  neyse, diyor(uz) ki, demek isterdi(k) ki, başkasının gözünden görüş ancak bir kamerayla falan olabilir, o da geçmişten başka birşey değildir. kişinin bilemiyor -iyor, -ecek değil, -iyor, olduğu tek şey kendisidir.

öngörüler/tahminler deneyimden yola çıkar (bittabi fizikötesini sktiredeceğiz burada aka nşa), deneyim de geçmiştir. o zaman ben var bilmemek, ben olduğum anda ben neyim. ancak ben olduktan sonra, o geçmiş zamanda ne olduğumu en iyi ihtimalle anlayabilirim.

şair burda diyor ki, algıda eş zamanlılık yoktur yani.. şşşşt.. sakin ol ve elindeki beyni yavaşça yere bırak.

*

ne görüyorum

ne biliyorum

ne oluyorum

peşpeşe akıyor dünya

ben ancak sçtığı yerinden kovalıyorum

*

kovalamıyorum, hiç kovalamam🙂 valla, billa. burcu burcu kova.

valla, ve allah’ın aceleye getirilmiş haliymiş. yani ya kullanımında baya bi anlatım bozukluğu vaaar, ya da çocukça bir kaçış. misal: emin ederim ki öyle oldu böyle oldu, bla bla bla..

*

kafamın atına vites taktırdım, motor ısınmada. istiap haddimi aştım ama şimdi(lik)ki hız, meskun mahal sınırlarında.

hapşu. daha çok yaşa, hep böyle yaşa. minik tosun, tos’unu biriktir ki pek olsun..

*

uyukuğum uçma, yapacak işimiz var. mevzu daldan dala ama alisin işi, kıçı başa bağlama. geriden takiple bakıyoruz dijital aynaya ve soruyoruz “nasıl görünüyorum söyle bana”.. pezevenk sayısaldan giriyor, yirmidokuzkasımbindokuzyüzdoksanbeş. aaa.. bilmiyorduk.. demek böyle görünüyorduk.. sanki şimdi bildiydik.. peeeh palavra. öncesi, sonrası, anca sçtığı yerden kovala.

 
vella

 

 

 

 

 

 

Ocak 21, 2013 - Posted by | alis diyor

Henüz yorum yapılmamış.

Bir Cevap Yazın

