alis'in defteri

tam bir alis olmak, zamansız, boyutsuz ve tutarlı. korkunç mu? biraz yabancı..

değil

bu aralar bir gariplik var, bananotumolsun.

hani filmlerde hafızasını kaybeden adam “ben nerdeyim ulan” diye uyanır ya, külliyen yalan.

bi’kaç gündür her gün 5-10 saniyelik boşluklara uyanıyorum. böyle bir his için, üstelik dibine kadar algılandığında, 5-10 saniye oldukça uzun bir zaman. sarhoşluk, dalgınlık, yorgunluk vs gibi bir yolunu kaybetme değil, resmen hiçliğin içinde buluyorum kendimi.

*

tek odalı bir evin içinde olduğunu ve kendini öldüremeyecek kadar sıkılmayı hayal etmek. bunun için tek kelimelik bir fiil olsa, evrende yankılanan sesime miras bırakacak kadar zengindir derdim anamındili. ama değil. değil. nerden türediği gözümde belirsiz, piç kılıklı kelime. sıfat mısın nesin harbiden?

*

o değil de.. özdemir asaf şiirini yazmış değil’in.

bu denk düşme hisleri coştura coştura öldürecek.. yan yana koymasam bu denk düşmeleri sanki dünya değişecek. ki değil. değil. değil’le konuşmak istiyorum. bana değil’i verin. onların hepsi kimdeyse kimde çünkü benim pek s-kimde değil. o değil bu masaya gelecek arkadaş. hayatımda ilk kez bir kelimeyi tanımak istiyorum.

değil (özdemir asaf)

senin o durduğun yer, sana göre değil,
duyup dinlediklerin sana seni der değil,
benim sana dediklerimi onlar unutturmayor;
çünkü söylediklerim benzerli sözler değil.

Ocak 21, 2013 - Posted by | alis diyor

Henüz yorum yapılmamış.

Bir Cevap Yazın

